Saturday, January 9, 2010

Reunion bekas pelajar Maahad Muhammadi (L) 1981-1986

Jam 8.00 malam di Restoran Minang Jalan Yap Kwan Seng, Kuala Lumpur malam tadi sempat kami berkumpul beramai-ramai sempena meraikan Bro Mahmud Hisham, Pegawai Kanan Petronas yang akan berlepas ke Khartoum Sudan pada 15hb Januari 2010 nanti. Pertemuan beberapa jam tersebut menaut kembali rakan-rakan lama kelas 1AL, 2AL, 3AL-6 bawah  sessi 1981-1986 Maahad Muhammadi (L) Jalan Merbau Kota Bharu.

Pertemuan ringkas yang diatur secara ad-hoc oleh Mejar Abdul Wahab Abdullah dan Bro Azainee mengimbas kembali zaman persekolahan sepanjang 1980an terutamanya di Jalan Merbau Kota Bharu, (1981-1983) Jalan Pengkalan Chepa (1984-1985) dan Pasir Pekan (1986-1987). Antara rakan lama yang sempat ditemui ialah Bro Jamal Mohd Lokman, Peguam Syarie di Subang Jaya (Jamal Lokman & Associate), Dr Asyraf Dato Haji Hashim (Pensyarah UIAM), Dr Azwira Abd Aziz (Pensyarah UKM), Tuan Zulfikri Yasoa (Bekas HMTS Kuala Lumpur), Bro Azainee Mohd (Tetuan Azainee & Fakhrul), Mejar Mohd Abdul Wahab bin Abdullah, Bro Khairul Azhar (Pegawai Tadbir dan Diplomatik Kementerian Perumahan), Bro Mahmud Hisham (Senior accauntant Petronas Carigali, Sudan)  dan lain-lain lagi.


Dr Azwira


Dr Asyraf
 
Mejar Mohammad Abdul Wahab Abdullah

Terima kasih kepada Bro Mejar Wahab yang dedikasi dan kesungguhan Bro Azainee yang mengusahakan pertemuan tersebut. We salute you all 4 ur dedication dan kesungguhan organize pertemuan ini! kalau tak kerana anda mungkin kami tak berpeluang berjumpa rakan-rakan lama yang ada antaranya dah 20 tahun tak pernah bersua!

Diharap rakan-rakan lain yang terbaca memo ni silakan hubungi mejar Wahab dengan segera untuk update keahlian anda sebagai ahli kelab 40+ Maahad Muhammadi jalan Merbau.

No comments:

MADRID II

  Kota Madrid seawal abad ke 9 pernah diperintah oleh gabenur Umayyah Andalusia dan kota ini dikenali sebagai 'majrit' dari kata asa...