Wednesday, April 10, 2013

SALE PERPISOHE




Sale sejahtera adik kakok saing sobat kawe lamo
Hari ni tadok tue tadok kuli
Sebab kita sudah ppisah tidak lagi duk sekali
Sedih jugak hati tapi pasal kerja kena juga bawa diri

Ambo minta maaf kerana gi curi-curi
Buke sebab ambo beci jauh sekali rasa tak sudi

Ambo sedih selamo duk jeybiji
Ore buat serupo ambo takdok hati
Tu sebab ambo takgi bila jeput kenduri

Duduk jauh ingat pula terasa
Jaybiji  bahagie syariah banyok suko duko
Sedih sungguh sebab tinggal tak bui ggapo
Sikit nasihat untuk kenange dari ambo…

Mulo mulo sekali Shafa PA ambo
Mintak maaf sebab tak ghoyat dari mulo
Ambo tukar buke tak suko ddemo
Terima kasih pasal banyak tulong ambo
Wat kijo first class sokmo
Payoh doh ambo nok jjupo

Pah tu Aishah serupo jugok
Ada masalah jange mudoh nak teriak
Kerja banyok biarlah walau ore tak nampok
Esok untung ke Aishah jugok

Wan Aizaa mace kereta kebal
Kalu dia ado ambo tak raso goba
Denge Bos kena banyok sObar
Nati dia maroh lamo kan nyesal
Ingat pesan ambo tahu mana kita asal

Sofian pun samo jugok
Buat kerja jange teragak-agak
Kalu turut pun jange buat mace ssodok
Ingat kita masih ada pok
JKSM jange buat tak napok
Nanti susoh kito jugok

Terima kasih jugok ambo ke Kak Pah
Banyak tulong bilo maso susoh
Duduk mano pun semua kerja raso payoh
Apa nak buat itu dah amanah
Buat sajo lah lamo-lamo tentu jadi mudoh

Gitu jugok Zul walaupun baru masuk syariah
Tuannyo senyap tapi kerjonya derah
Buat jah kijo tentu ore tak maroh
Cerito hok lepah jadikan sejarah
Tunjukkan bukti syariah buke tepat bue ore saloh

Faiz Afsal pun samo jugok
Semuo kato syariah tepat bue daeroh
Tapi ambo tahu semua tidak salah
Dale kerja meme lah acap buat saloh
Baso dialah kita kena belajar dari susoh

Sahidan sorang lagi ambo pun tak lupo
Dok ssore tak jjadi kena duk berduo
Tapi perabih dulu ngaji baru caghi ore ttino
Baru kerjo hati raso suko

Last sekali Anas, adik bongsu..
Tak dan lamo, tak sempat nak ajar berguru
Banyak bertanyo buke maknonya tak tahu
Ilmu dan amal keno letak nombor satu

Sekie sajo seloko ambo
Buat ingate untuk ssemo
Dua tahun pada ambo maso yang lamo
Bekok seloro jange beraso
Salah silap maafkan sajo
Jange sipe dale hati belako

Ambo gi dekat sajo
Setakat Wilayah, tak jauh mano
Ada ggapo telepon lah ambo
Jange kato ambo suko
Dok ssini pun dok teringat sokmo
Jaybiji banyok kenange menjelmo.....

Yu all de best det i hev never seen befo

Wassale..

No comments: