Friday, August 21, 2009

Kunjungan hormat ke JPA London; Ramah Mesra dengan En Amran Hasan, Councellor (Training)

Salam, hari ni 21/8/09. Sebahagian masyarakat Islam di UK setakat ini masih lagi sepakat untuk mula puasa pada 22/8/09, hari sabtu, sepertimana di Malaysia. So, memandangkan program kursus dah tamat, kami dengan beberapa orang ahli kumpulan program Kursus Khas ke London mengambil keputusan untuk membuat kunjungan hormat ke JPA London buat kali kedua sepanjang kami berada di sini. Kali pertama kalau tak silap kami datang secara resmi pada 19/6/2009 yang lalu. Kunjungan kali kedua ini adalah satu kunjungan tak resmi kerana kami difahamkan En Khairul Adib, Pegawai Kaunselor (bahagian latihan) JPA telah berpindah ke KL sejak 28/7/2009. Pengganti beliau yang baru datang ke kota London ini bagi menyambung tugas-tugas En Adib ialah En Amran Hasan.






Memandangkan Kursus kami pun dah tamat, besok pula dah mula puasa, kami mengambil inisiatif sendiri untuk datang mengunjungi En Amran di pejabat beliau di 30-34 QUEENSBOROUGH TERRACE LONDON W2 3ST . Malangnya kunjungan kali ini hanyalah disertai oleh beberapa orang sahaja dari kumpulan kami kerana kebanyakan peserta lain telah merancang program masing-masing. maklumlah dah konvo!


Antara peserta yang bersama-sama mengunjungi bangunan MSD yang mana terdapatnya pejabat JPA London ini ialah My self, Bro Zaki, Sis Norliah dan Sis Haznita. Turut sama ialah Bro Shahwiqar Shahin, Penyelaras Projek di Muslim College London, seorang Pakistani British.


kami tiba di pejabat En Amran dengan disambut mesra oleh beliau pada jam 11.15 pagi. kesempatan pertemuan tersebut digunakan sepenuhnya mengucapkan selamat datang kepada beliau ke bumi England ini dan bertukar-tukar pandangan. Kami juga berkesempatan menyentuh sedikit mengenai kursus yang yang dianjurkan oleh JAKIM serta masa depan kursus tersebut mengikut pandangan JPA London.


Pertemuan berakhir kira-kira 45 minit kemudian apabila kami dibawa ke restoran di tingkat bawah MSD untuk menjamu makan tengahari dan seterusnya solat jumaat di Masjid Malaysian Hall yang juga turut berada di bangunan yang sama. Secara kebetulannya, Ust jamali Adnan, salah seorang peserta dari grup kami akan mengimamkan solat jumaat dan membaca khutbah pada hari ini.



No comments:

MADRID II

  Kota Madrid seawal abad ke 9 pernah diperintah oleh gabenur Umayyah Andalusia dan kota ini dikenali sebagai 'majrit' dari kata asa...