Friday, April 18, 2014

REGENCY HOTEL KL: KURSUS KHAS HAKIM SYARIE ZON UTARA DAN TIMUR: PENGENDALIAN FARAID PADA 25-27 MAC 2014

Kursus Khas Hakim Zon Utara dan Timur : Pengendalian Kes Faraid pada 25- 27 Mac 2014 (Regency Hotel, Kuala Lumpur)

SEkali lagi untuk pusingan ke 2 BL JKSM menganjurkan Kursus Khas Hakim Syarie kali ini memfokuskan peserta dari  Zon Utara dan Timur seperti Kelantan, terengganu, Pahang, Kedah, Perlis dan Pulau Pinang. Kursus yang menitik beratkan Pengendalian Kes Faraid ini berlangsung selama 3 hari iaitu pada 25-27 Mac 2014 bertempat di Hotel Regency Kuala Lumpur.

Peserta Kursus bergambar bersama penyelaras
 Cik Aisyah kamaruddin dan Penceramah Tn Haji Wan Halim

Seperti mana siri 1 pada Februari lalu, kursus ini  juga mensasarkan perkara yang sama iaitu kemahiran penyiasatan dalam mengenal pasti ahli waris yang layak menerima pesaka serta kecekapan pengiraan faraid dan ,memastikan pengendalian kes mahkamah yang teratur dan menepati prosiding yang ditetapkan.

selain dari peserta kursus, penceramah dan fasi adalah orang sama.

Kebetulan kursus diadakan sewaktu cuti persekolahan, anak-anak juga mengambil peluang untuk turut bersama menemani penulis selama 2 hari di Kuala Lumpur. Peluang yang jarang-jarang sekali diperolehi itu telah diambil sebaiknya oleh mereka untuk nerobda kawasan sekitar.

Berehat menghilangkan penat selepas bershoping di SOGO.



Sogo KL





Tidak melepaskan peluang menikmati 
Kebab Arab di Jalan Chowkit (Tunku Abdul Rahman)

No comments:

MADRID II

  Kota Madrid seawal abad ke 9 pernah diperintah oleh gabenur Umayyah Andalusia dan kota ini dikenali sebagai 'majrit' dari kata asa...