Sunday, July 11, 2010

Pelancaran Logo Syarikat Karya Kreatif Publications

 Karya Kreatif Publications

Pada 11hb Julai 2010 bersamaan hari Ahad  29 Syaaban 1431H, di 68 teratak Malinja Nilai Impian berlangsungnya majlis pelancaran Logo Syarikat Karya kreatif Publications. Terdapat beberapa logo telah dikemukakan untuk pemilihan juri. Panel bagaimanapun telah memilih satu logo yang agak 'simple' berlatar belakangkan warna  merah putih dan hijau.

Merah melambangkan maju ke depan manakala putih menunujukkan tulus dan suci. Manakala  nama Syarikat 'karya Kreatif' pula dalam kotak bewarna hijau. Hijau pula bermaksud polisi syarikat yang berteraskan produktiviti berasaskan tarbiah agama Islam. Kotak menggambarkan ruang lingkup yang dibatasi oleh agama. Ungkapan gambar itu bolehlah difahami dalam makna tulisannya atau membawa maksud sebagai bergerak maju ke hadapan yang penuh cabaran dengan perjuangan tulus dan suci dan berpegang teguh pada prinsip agama. Boleh tahan juga, kan?.

Apapun, ok lah. Motto dan cita-cita saja tidak bermakna jika tiada apa-apa. InsyaAllah semoga syarikat penerbitan tersebut bergerak maju ke hadapan selari dengan motto yang mereka bawa. 

Alhamdulillah, penulisan saya pun dah diterima berdasarkan beberapa persetujuan yang telah dicapai untuk diterbitkan oleh syarikat berkenaan. 

Semoga Allah memudahkan segala urusan. Amin.

No comments:

MADRID II

  Kota Madrid seawal abad ke 9 pernah diperintah oleh gabenur Umayyah Andalusia dan kota ini dikenali sebagai 'majrit' dari kata asa...