Friday, April 17, 2009

AYAM HUTAN




Ayam hutan ini adalah pemberian abang pada hari sabtu 12hb April yang lalu. Ayam ni ambik kat kampung Subang. Bawa balik taruk dalam beg je. Dia punye diam 80km traveling langsung tak bunyi suara. Bawa balik rumah, terus masukkan dalam reban. Mulanya pelik gak, langsung tak bergerak dan tak bunyi suara. Sepanjang malam tu senyap jer.. Dua tiga kali aku survey malam tu tengok betul ke tidak ayam ni, tah-tah dah lentuk sebab 1 jam lebih terperap dalam beg. Tengok o.k. je. Malam tu aku tidur macam biasa je. Lebih kurang jam 5.00 pagi, sebelum azan subuh, aku terkejut besar bila dia mula berkokok tak berhenti sampai jam 8.00. Naik bimbang juga nanti jiran-jiran komplen.


No comments: