Saturday, April 18, 2009

sangkar dah penuh

Hari tu saudara aku beri pula seekor anak kera. Umurnya lebih kurang enam bulan. Mulanya berat juga aku nak terima, tapi memandangkan tiada tempat untuk dia simpan anak kera tu, maka aku pun sangguplah. Masalahnya, aku ni bukan suka sangat nak pera anak kera ni, memanglah dia tu jinak dan boleh di buat kawan dan mainan, tapi kesian lak bila aku tengok dia. Aku tak nak ambil pun, fikirkan aku lebih punyai masa dan tempat untuk menjaganya, maka aku terima lah. Tapi fikirkan sangkar aku dah makin penuh, susah hati juga aku dibuatnya. kalau kawan-kawan ada behasrat nak memeliharanya, boleh lah hubungi aku.




Ini lah rupenya sang kera tu. Namanya Mek Na. Jinak binatangnya. Suka sangat main ngan budak-budak. Dengan aku dia tak rapat sangat, mungkin dia marah aku ikat tali kat leher dia. Bukannya apa, dia ni cerdik sikit, dia boleh keluar dari sangkar yang tak sepertinya itu, bimbang juga aku nanti dicekiknya anak murai aku, tak pasal-pasal naik darah aku, so aku ikat dia. Rasanya dia tak sesuai lah untuk dijadikan salah seekor dari komuniti sangkar aku...

No comments: