Saturday, April 4, 2009

Sangkar Burung V

Selepas dapat naikkan bumbung dan pasang atap tu.. baru aku tahu aku sebenarnya berbakat juga dalam kerja tukang menukang ni...lama juga aku menung kat bawah tu menengokkan hasil kerja yang kemas dan efisien ini...dalam hati berkata, boleh tahan juga.. bangga juga aku..

Dari hari tu, balik kerja je, jam 6.00 petang aku akan meneruskan tugas part time sebagai kontraktor sarang burung ni..setiap hari adalah setengah jam hingga satu jam aku buat sikit-sikit. Kadang-kadang, malam pun aku bantai gergaji papan, gram grum gram...entah-entah jiran pun bengang dengar bunyi bising aku menggergaji papan. Pejam celik pejam celik dah lebih seminggu aku buat kerja ni..

Dah pasang dawai mata punai, kasi plastik tahan panas, ikat syiling...dan lain-lain lagi. Hari ni dah masuk minggu ketiga. Semua bagi moral support. Emak aku pun ada sekali. Alhamdulillah mereka pun tak cakap apa-apa. malah dia orang tolong lagi aku buat kerja. Isteri aku pun sama, kadang-kadang, dia tolong gak gergajikan papan, aku tak kasi pun dia nak buat juga.

So, inilah hasil sangkar burung yang kemas dan efisien melalui kerja yang tak kenal penat dan lelah dari aku, mulai hari ini dah boleh isytiharkan diri aku sebagai seorang tukang.. Puas hati aku.




No comments: